Milí zákazníci, chceli by sme Vás informovať, že evidujeme nárazové navýšenie objednávok prepravy, čo sa môže aktuálne prejaviť na predĺžení doby doručenia zásielok.

Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

5 mýtov o pneumatikách

O pneumatikách koluje stále veľa mylných informácií. Našťastie mnohí vodiči prestávajú brať niektoré z nich vážne, ale iné sa naďalej šíria a žijú svojím životom. Dnes sa pokúsime vyvrátiť tie najväčšie omyly.

Pneumatiky na sklade

 

Pri dodržaní zásad správneho uskladnenia sa vlastnosti pneumatík nezmenia niekoľko rokov.

Mýtus #1: Na zimných pneumatikách môžem jazdiť po celý rok

Áno, môžete. A ak žijete v oblasti, kde po väčšinu roka nie je núdza o sneh a ľad, budú sa vám hodiť. V klimatických podmienkach strednej Európy sú však zimné pneumatiky nevhodné na letné používanie. Mäkšia zmes, z ktorej sú vyrobené, totiž stráca v teple svoje vlastnosti. Letné pneumatiky majú navyše oproti tým zimným dezén prispôsobený na odvádzanie vody, zatiaľ čo pri zimných sa kladie dôraz najmä na dobré záberové vlastnosti na snehu a ľade.

Aké riziká a nevýhody môžete očakávať pri jazde na zimných pneumatikách v lete?

Mýtus #2: DOT pneumatiky – novšie pneumatiky sú lepšie ako staršie

Tento mýtus už vyvrátili sami výrobcovia pneumatík. Dnes už garantujú zachovanie vlastností minimálne 4 roky, niektorí aj dlhšie. Samozrejme, závisí to od uskladnenia pneumatík – nielen u výrobcu, ale aj u vodičov v čase, keď majú obutú druhú súpravu pneumatík. Ak je pneumatika kvalitná a dobre uskladnená, vydrží bez zmeny vlastností niekoľko rokov.

Proces starnutia novej a 2 roky starej pneumatiky sa začína v rovnakom čase, teda vtedy, keď ju začnete používať v bežnej prevádzke. Nové pneumatiky totiž bývajú napustené špeciálnou konzervačnou ochrannou vrstvou.


Prečítajte si tiež: DOT pneumatík a ako veľmi je dôležitý vek pneumatík >>


Mýtus #3: Rýchlostný index sa nemusí sledovať

Je potrebné venovať mu zvláštnu pozornosť. Táto hodnota totiž udáva maximálnu rýchlosť, na ktorú je pneumatika skonštruovaná. V prípade letných pneumatík by ste mali mať minimálne rovnakú alebo vyššiu hodnotu, v prípade zimných možno jazdiť aj na pneumatikách s nižším rýchlostným indexom.

V tomto prípade však musí mať vodič túto informáciu vyznačenú v svojom zornom poli. Ak máte novšie vozidlo, môžete si obmedzenie rýchlosti nastaviť v palubnom počítači. Je to preto, lebo pri vyšších rýchlostiach sa pneumatiky viac zahrievajú a deformujú. Tento jav má potom vplyv minimálne na horšiu priľnavosť.

Auto ide rýchlo po ceste

Zlý stav pneumatík môže mať negatívny vplyv na jazdné vlastnosti vášho vozidla.

Mýtus #4: Nové pneumatiky stačí kúpiť len na jednu nápravu

Toto riešenie je naozaj nebezpečné. Pneumatiky na všetkých 4 kolesách by mali byť rovnaké, s rovnakou úrovňou opotrebovania. Ak budete mať iné pneumatiky na prednej a iné na zadnej náprave, vozidlo sa môže v krízových situáciách správať nepredvídateľne. Z rovnakého dôvodu odporúčame obuť aj rovnaký typ a model pneumatík. Na tej istej náprave musíte mať dokonca rovnaký typ podľa zákona.


Prečítajte si tiež: Ako správne uskladniť pneumatiky? >>


Mýtus #5: Rôzne modely pneumatík od jedného výrobcu sú rovnaké

Nie sú, a to z jedného prostého dôvodu. Mnohí výrobcovia majú v ponuke ako prémiové modely, tak aj lacnejšie ekonomické. Do výroby tých drahších zapájajú svoje poznatky z výskumu a vývoja a môžu si dovoliť použiť napríklad lepšiu zmes. Pri ekonomických modeloch, kde sa zohľadňuje najmä cena, nemusia dodržiavať rovnaké postupy ako pri prémiových modeloch.

Veríme, že patríte k svedomitým a zodpovedným motoristom a týmto mýtom už neveríte. Ak si neviete rady s výberom tých správnych pneumatík, obráťte sa na našich špecialistov v AZ pneu. Alebo rovno preskúmajte ponuku kvalitných a osvedčených pneumatík v našom e-shope.

 

Preskúmať ponuku pneumatík

 

Zdroj fotografií: Depositphotos

Nahoru