Milí zákazníci, chceli by sme Vás informovať, že evidujeme nárazové navýšenie objednávok prepravy, čo sa môže aktuálne prejaviť na predĺžení doby doručenia zásielok.

Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Ako sa testujú zimné pneumatiky?

Sami výrobcovia pneumatík odporúčajú orientovať sa na trhu s pneumatikami podľa testov, ktoré spracovávajú jednotlivé národné autokluby. Najznámejší je asi nemecký ADAC alebo rakúsky ÖAMTC, ďalej testujú aj motoristické časopisy ako AutoBild či AutoTip alebo napríklad nemecká sieť staníc technickej kontroly GTÜ. V Českej republike realizuje testy Autoklub Českej republiky (AČR).

Samozrejme, že každý výrobca si pred uvedením nového modelu na trh testuje svoj výrobok sám. Napríklad fínsky výrobca pneumatík Nokian vlastní veľké testovacie centrum na severe Fínska za polárnym kruhom. Také testy ale slúžia potrebám výrobcov a k ďalšiemu vývoju, vodiči si podľa nich nové pneumatiky nevyberú.

Vozidlo na dráze na zamrzlém jezeře

Zimné pneumatiky sa testujú aj v extrémnych podmienkach za polárnym kruhom.  

V prvom rade sa testuje brzdná dráha na konkrétnom povrchu. Na rovnakom vozidle, za rovnakých vonkajších vplyvov a z rovnakej rýchlosti sa meria brzdná dráha na suchu, mokru, snehu i ľade. Ďalej sa zisťuje akcelerácia na rôznych povrchoch. Všetky údaje sa poctivo merajú a testy sa niekoľkokrát opakujú.

Druhým krokom je subjektívne hodnotenie skúseného testovacieho pilota. Na auto najprv dostane vybranú referenčnú sadu pneumatík, podľa ktorej potom porovnáva ďalšie testované pneumatiky. S referenčnou sadou jazdí aj v priebehu testu, aby bolo zaručené čo najpresnejšie porovnanie. Hodnotí správanie auta, trakciu, reakciu pri šoférovaní.

Z dôvodu stability vonkajších podmienok sa testuje zväčša v noci. Nekolíše toľko teplota a nemení sa povrch testovacej trate. Testuje sa ako na rovných veľkých plochách (typicky letisko), tak i na uzavretých úsekoch horských ciest so stúpaním, zákrutami apod. Je to preto, aby bolo možné vyskúšať správanie pneumatík v rôznych situáciách a jazdných režimoch.

Výsledné hodnotenie pneumatiky je teda zložením mnohých rôznych nameraných hodnôt.. Správanie pneumatiky na suchu, mokru a snehu by malo mať v konečnom výsledku približne rovnakú váhu. Do celkovej známky sa tiež započítava hlučnosť, valivý odpor alebo napríklad hospodárnosť prevádzky.

Nedávno ste si mohli prečítať, ktorá pneumatika sa stala víťazom v testoch ADAC pre rok 2017. Veľkí výrobcovia však nezaspávajú na vavrínoch a snažia sa stále prichádzať s novými inováciami a vylepšeniami. Pri výbere pneumatík pre svoje vozidlo preto určite sledujte ich každoročne uverejňované testy, ktoré vám môžu pomôcť pri rozhodovaní o tom, aké pneumatiky zaobstarať na vaše auto.

 

Zdroj foto: Flickr.com

Nahoru