Milí zákazníci, chceli by sme Vás informovať, že evidujeme nárazové navýšenie objednávok prepravy, čo sa môže aktuálne prejaviť na predĺžení doby doručenia zásielok.

Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • Zosílená
  • Prémiová kvalita

Hankook IK01 iON evo

Rozmery
Šírka
285
Profil
40
Priemer
R20
108Y
FR,Foam,EV

Hankook IK01A iON evo SUV je pneumatika určená pre SUV a 4x4 vozidlá, táto pneumatika ponúka vynikajúci výkon vďaka vysokej hustote lamiel a niekoľkým druhom lamelovania, ktoré zlepšujú trakciu a...
Viac informácií

Letné -46%
IK01 iON evo

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné -46%

Hankook IK01A iON evo SUV je pneumatika určená pre SUV a 4x4 vozidlá, táto pneumatika ponúka vynikajúci výkon vďaka vysokej hustote lamiel a niekoľkým druhom lamelovania, ktoré zlepšujú trakciu a brzdnú schopnosť. Vďaka vylepšenej zmesi ponúka táto pneumatika aj výbornú ovládateľnosť na suchom povrchu a nižšiu hlučnosť pri jazde. Hankook je jedným z výrobcov pneumatík, ktorí sú na čele vývoja špecifických radov pneumatík pre elektromobily (EV), pričom vrcholom ich práce je nový rad iON. Ako sa dalo očakávať, nový rad pneumatík iON pre elektromobily sa zameriava na nižšiu spotrebu energie, čo umožňuje vodičovi dôjsť ďalej na jedno nabitie, nižšiu hlučnosť vďaka materiálu Hankook na tlmenie hluku vo vnútri pneumatiky, a to všetko pri zachovaní vynikajúcich vlastností na suchu aj na mokrom povrchu. . nové pneumatiky Hankook Ventus iON S ​​a SX (pre vozidlá SUV) pokrývajú letný rad a sú k dispozícii na kúpu už teraz, pričom zimné pneumatiky Hankook Winter i*cept iON budú k dispozícii neskôr v tomto roku. K dispozícii je aj celoročná pneumatika určená špeciálne pre Severnú Ameriku, o ktorej sa dozviete viac v blízkej budúcnosti. Nová letná pneumatika je priekopníkom novej, globálnej rodiny pneumatík "iON" určenej pre prémiové elektromobily, do ktorej bude v septembri 2022 patriť aj Hankook Winter i*cept iON. medzi vlastnosti novej pneumatiky patrí znížený valivý odpor, extrémne nízka hlučnosť pri odvaľovaní a vysoká nosnosť. Pre vodičov elektromobilov to znamená väčší dojazd na jedno nabitie batérie a lepšie jazdné vlastnosti v porovnaní s bežnými pneumatikami. Okrem toho sú nové produkty Hankook iON špeciálne navrhnuté pre okamžité vysoké krútiace momenty, ktoré vytvárajú výkonné elektromobily. početné opatrenia pre špecifické požiadavky elektromobilov. Nová pneumatika Hankook Ventus iON S ​​spĺňa náročné každodenné požiadavky na pneumatiky pre elektromobily (EV = Electric Vehicle) vďaka rozsiahlemu súboru technických opatrení. Hankook najmä čelí vyššej hmotnosti elektromobilov – spôsobenej značnou hmotnosťou pohonných batérií – vyššou nosnosťou. Okrem iného ultraodolné aramidové vlákna účinne pôsobia proti deformačným silám spôsobeným obzvlášť vysokým krútiacim momentom elektromobilov. Zmes behúňa, ktorá obsahuje vysoký podiel prírodnej živice, taktiež zaisťuje príkladnú odolnosť a nižšie opotrebenie. Vysoký obsah oxidu kremičitého zaisťuje priľnavosť na mikroúrovni na mokrej vozovke tým, že pôsobí proti tvorbe vodného filmu medzi povrchom vozovky a pneumatikou, ktorý môže byť nebezpečný. Ďalšou zvláštnosťou novej zmesi je vysoký podiel prírodných olejov. Vďaka tomu sú výrobky iON nielen celkovo udržateľnejšie, ale má to aj pozitívny vplyv na životnosť behúňa. To znamená, že na dosiahnutie stáleho výkonu je potrebný menej materiálu a úspora hmotnosti až o jeden kilogram na pneumatiku zlepšuje valivý odpor. Jednou zo zvláštností modelu Ventus iON S ​​je optimalizácia aerodynamiky, ktorá umožňuje využiť potenciál pre vyššiu účinnosť a dojazd. Dezén pneumatiky je navrhnutý tak, aby bol znížený odpor vzduchu, čo platí aj pre nápisy na bokoch pneumatiky. ďalším cieľom vývoja bolo dosiahnuť čo najtichšie jazdné vlastnosti, najmä preto, že eliminácia hluku spaľovacieho motora na tento aspekt upozorňuje. O to dôležitejšie je, že integrovaná technológia Sound Absorber™ spoločnosti Hankook spolu s dezénom pneumatiky znižujúcim hlučnosť znateľne znižuje úroveň hluku vo vnútri vozidla.

Kleber začala výrobu v roku 1911 v továrni BF Goodrich vo Francúzskom Colombes. V roku 1951 spoločnosť Kleber predstavila prvú bezdušovú pneumatiku, ktorej odolnosť proti penetrácii zožala veľmi kladný ohlas. Roku 1950 pokoril Maurice Herzog, zamestnanec Kleberu, vrchol Himalájskej Anapurny. Dnes patrí Kleber pod koncern Michelin a ich výrobky tak čerpajú pri vývoji z technologického zázemia pneumatikárskeho gigantu pri zachovaní skvelého pomeru cena/výkon. 1981 znamenal úspech pre Michel Mouton, pilotujúci beštiálny špeciál rally skupiny B Audi S1 ​​v San Remo Rally a obúvajúce pneumatiky Kleber. V roku 1951 zaznamenal Kleber svetový úspech s prvou bezdušovou pneumatikou, ktorá bola predstavená na Motor Show a odolonosť proti prepichnutiu ohromila aj vtedajšieho prezidenta Francúzska René Cotyho, ktorý sa výstavy zúčastnil. Kleber dodnes vedie v oblasti tejto technológie a vývoja. Francúzske pneumatiky Kleber už vyše 100 rokov vyrábajú kvalitné, trvanlivé a odolné obutie pre osobné, nákladné aj traktorové vozidlá. V roku 1947 prišiel Kleber so zimnou pneumatikou so znakom ľadového medveďa.

Nový EÚ štítok

EU
Hankook
285/40 R20 108Y
A
A
69 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Nahoru