Milí zákazníci, chceli by sme Vás informovať, že evidujeme nárazové navýšenie objednávok prepravy, čo sa môže aktuálne prejaviť na predĺžení doby doručenia zásielok.

Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Zimné

ADAC (DE) 2019

Šírka
205
Profil
65
Priemer
16

V prvých troch modeloch s celkovým hodnotením „uspokojivé“ Continental jasne ukazuje svoje výhody ako na suchých tak aj na mokrých cestách. Na mierne nižšej úrovni je len brzdenie na snehu. Vďaka svojmu mierne vyššiemu opotrebeniu je Continental VanContactWinter zvlášť vhodný pre vozidlá s nízkym alebo stredným ročným dojazdom.
Produkt Michelin ukazuje svoje výhody na zimných cestách, dosahuje väčší počet najazdených kilometrov a preto je dobrou voľbou pre vodičov jazdiacich na dlhšie vzdialenosti.
Pirelli vykazuje mierne výhody na suchých cestách pokiaľ ide o spotrebu paliva. V porovnaní s ostatnými dvoma získala horšie hodnotenie, čo sa týka zákrut na mokrej vozovke a na snehu.
Na suchých cestách postráda väčšina produktov presnosť. Pneumatiky reagujú oneskorene a stabilizácia vozidla trvá dlhšie – hovorovo je všetko trochu „hubovité“. Iba Continental, Pirelli a Maxxis sú v tomto kritériu hodnotené ako „vyhovujúce“.
Na mokrých cestách presvedčí tretina skúšobného poľa dobrou priľnavosťou, krátkou brzdnou dráhou a dobrou stabilitou pri zatáčaní. Skoro všetky sa priemerne správajú pri aquaplaningu – indikácia charakteristiky bahna. Iba Continental vykazuje dobré hodnotenie vo vlhkých podmienkach. Na snehu sa správajú presvedčivo Michelin a Uniroyal. Continental postráda brzdnú silu. Väčšina modelov vykazuje slabiny pri bočnom vedení na snehu.
Pokiaľ ide o najazdené kilometre, žiadna pneumatika vyslovene „nežiari“. Dosiahnutých 40 000 kilometrov pre pneumatiky Falken nie sú „zlé“, ale výsledok nie je ani „veľmi dobrý“. Pre porovnanie – najlepšie letná pneumatika mala najazdených viac ako 80 000 kilometrov.
Model dcérskej spoločnosti Michelin BFGoodrich sa vyznačuje veľmi slabým bočným vedením na mokrých cestách. Konkurenti spoločnosti – Sava, Goodride a Maxxis – vykazujú rovnako slabé bočné vedenie na snehu. Hodnotenie všetkých štyroch je preto „zlé“.

Názov pneumatiky Sucho Mokro Sneh Led Komfort Hlučnosť Valivý odpor Opotrebenie Celkové hodnotenie
Continental VanContactWinter 2,3 2,4 2,7 2,7 3,1 3,1 - 3,0 Uspokojivé
Pirelli Carrier Winter 2,4 3,3 2,8 2,7 3,4 3,4 - 2,5 Uspokojivé
Michelin Agilis Alpin 3,4 2,9 2,5 2,4 3,2 3,2 - 2,0 Uspokojivé
Vredestein Comtrac 2 Winter 2,9 2,6 3,7 2,5 3,7 3,7 - 2,5 Dostatečné
Goodyear Cargo Ultra Grip 2 3,9 2,8 3,7 2,5 2,8 2,8 - 2,5 Dostatečné
Falken Eurowinter VAN01 3,2 3,2 4,0 2,3 2,6 2,6 - 2,0 Dostatečné
Bridgestone Blizzak W810 4,1 4,0 2,6 2,8 3,7 3,7 - 3,0 Dostatečné
Kumho PorTran CW51 4,1 3,6 3,0 2,6 3,0 3,0 - 3,0 Dostatečné
Matador MPS530 Sibir Snow Van 4,1 3,2 2,6 2,8 3,8 3,8 - 3,0 Dostatečné
Uniroyal Snow Max 2 4,2 3,1 2,2 2,8 3,9 3,9 - 3,0 Dostatečné
Yokohama WY 01 3,2 4,2 3,0 2,5 2,5 2,5 - 2,5 Dostatečné
Sava Trenta M+S 4,1 2,7 4,7 2,8 3,3 3,3 - 2,5 Nedostatečné
BFGoodrich Activan Winter 3,4 4,9 3,1 2,3 3,3 3,3 - 2,0 Nedostatečné
Goodride SW 612 3,6 3,1 4,9 2,3 3,4 3,4 - 3,0 Nedostatečné
Maxxis Vansmart Snow WL2 2,5 2,7 5,0 2,4 2,8 2,8 - 2,5 Nedostatečné
Názov pneumatiky Sucho Mokro Sneh Led Komfort Hlučnosť Valivý odpor Opotrebenie Celkové hodnotenie

Hodnotí sa ako v škole:
1 = najlepší
6 = najhorší

Nahoru