Nemecký gumárenský gigant Continental začal písať svoju históriu už v roku 1871. V Hannoveri bola vtedy založená spoločnosť s názvom Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie. Najskôr vyrábala výrobky z mäkkej gumy, celogumové kolesá pre koče alebo napríklad tlmiče na konské podkovy. Práve vďaka tomu bol o 11 rokov neskôr prijatý ako znak firmy vzopnutý kôň, ktorý vo firemnom logu zostal dodnes.
Continental priniesol do tohto priemyslového odvetvia mnoho prvenstiev. V roku 1892 začal ako jediná nemecká spoločnosť vyrábať pneumatiky pre bicykle. V roku 1904 Continental predstavil vôbec prvú automobilovú pneumatiku s dezénom na svete. O rok neskôr zasa prišiel s nitovanou protišmykovou pneumatikou, predchodkyňou dnešnej pneumatiky s hrotmi. V roku 1908 inžinieri vyvinuli delený ráfik, ktorý ušetril čas aj námahu pri výmene pneumatiky.
Vďaka Continentalu sa tiež používajú sadze ako prísada do gumenej zmesi, čím pneumatiky získavajú väčšiu odolnosť, rovnako ako typickú čiernu farbu. Ako prvý uvádza na trh tzv. kordové pneumatiky, ktoré plátenú tkaninu nahrádzajú kostrou vystuženou oceľovým kordom, teda sieťou z tenkých oceľových drôtov. Také pneumatiky sú oveľa odolnejšie, komfortnejšie a majú lepšie jazdné vlastnosti. Krátko pred druhou svetovou vojnou Continental predstavuje syntetický kaučuk a v roku 1943 prihlasujú jeho vývojári patent na prvé bezdušové pneumatiky na svete.
Jedna z reklamných tabuliek slávnej nemeckej značky.
V 50. rokoch zaraďuje Continental do svojho portfólia aj pneumatiky M+S, ktoré sú určené pre jazdu na snehu. Vtedy nezvyčajné pneumatiky sú dnes už štandardom, a tak sa Continental dnes môže pýšiť veľmi kvalitnými a obľúbenými pneumatikami Continental ContiWinterContact TS850 a inovovaným variantom tohto úspešného modelu Continental WinterContact TS 860, ktorý si neochvejne drží popredné miesta v testoch pneumatík.
Continental tiež od 70. rokov 20. storočia začal intenzívne rozvíjať svoj medzinárodný biznis. Od americkej spoločnosti Uniroyal prevzal všetky európske prevádzkárne. Kúpil hneď niekoľko výrobcov pneumatík, v strednej Európe pod jeho krídla patrí napríklad rakúsky Semperit, český Barum alebo slovenský Matador.
Pre Continental sa stal veľmi úspešným rok 2007. Vtedajšia akvizícia spoločnosti Siemens VDO Automotive AG znamenala upevnenie pozície na trhoch v Európe, Ázii i Severnej Amerike, ale hlavne postup medzi špičku svetových dodávateľov v automobilovom priemysle. V rovnakom roku tiež prišiel zápis do Guinessovej knihy rekordov za najrýchlejšiu sériovo vyrábanú pneumatiku na svete ContiSportContact 2 Vmax, ktorá bola schválená pre rýchlosť do 360 km/h.
Z firmy na výrobu tlmičov na konské podkovy sa tak stal jeden z 5 najväčších svetových dodávateľov pre oblasť automotive, s mnohými prvenstvami, ktoré sa zaslúžili o rozvoj tohto priemyslového odvetvia aj automobilizmu samotného. Nie je snáď nikto, kto by nepoznal túto známu značku, ktorá zahýbala celým motoristickým svetom.
Zdroj foto: Wikimedia.org