Hankook je v súčasnej dobe siedmy najväčší výrobca pneumatík. Je to juhokórejská spoločnosť s viac ako sedemdesiatročnou tradíciou, ktorá bola založená v roku 1941 v Soule ako Chosun Tire Company, v roku 1968 bola premenovaná na Hankook Tire Manufacturing. Celosvetovo známym výrobcom sa stal hlavne vďaka svojej produkcii radiálnych a diagonálnych pneumatík. Výstavbou nových tovární v Indonézii a v USA sa snaží dostať do prvej päťky globálnych výrobcov pneumatík.
Spoločnosť sídli v Južnej Kórei, ale svoje závody má po celom svete, napríklad v Číne, USA či v Maďarsku. Dodáva pneumatiky mnohým automobilkám, ktoré ich montujú na nové vozidlá už v prvovýrobe. Na pneumatikách Hankook tak z liniek schádzajú napríklad nové Volkswageny či Renaulty.
Je oficiálnym dodávateľom pneumatík pre šampionát cestovných vozidiel DTM, sponzoruje škótskou rely a dodáva pneumatiky aj pre niekoľko tímov z európskeho seriálu závodov v rely. Sponzoringom motošportu to ale nekončí. Hankook je oficiálnym partnerom ligy UEFA a takých slávnych futbalových klubov, ako sú Real Madrid alebo Borussia Dortmund. Pozadu nezostáva ani v hokeji, kde je jedným z hlavných sponzorov ruskej Kontinentálnej hokejovej ligy (KHL).
Niektoré prototypy pneumatík, ktoré Hankook predstavil verejnosti, vyzerajú ako zo sci-fi filmu.
Hankook vynaložil úsilie na výrobu ekologicky šetrných pneumatík so zameraním na čo najlepšiu palivovú výkonnosť. V prípade modelu Hankook K 425 Kinergy Eco sa kórejskému výrobcovi podarilo vyrobiť úspornú pneumatiku s dobrými jazdnými vlastnosťami, ktorá slávila u vodičov úspech. Na výrobu boli použité aj nové materiály, ako sú napríklad nanovlákna kremeňa. Predáva sa už aj nástupnický model Hankook K 435 Kinergy Eco2, ktorý prišiel s vylepšenými vlastnosťami staršej verzie a sľubuje ešte nižší valivý odpor, nízku hlučnosť a lepšiu priľnavosť predovšetkým na mokrej vozovke.
Hankook sa už v roku 2013 začal zaujímať aj o budúcnosť pneumatík a vymyslel projekt The Next Driving Lab, ktorého cieľom je predstaviť nevšedné nové technológie a smer, ktorým by sa automobilová doprava mohla v budúcnosti uberať. Prišiel s konceptom Digital Creative Car (Digitálne kreatívne auto), Mind Reading Tyre (Pneumatika, ktorá číta myšlienky) a naposledy s projektom Ball Pin Tyre, čo je pneumatika, ktorá je otočná o 360 stupňov.
Samozrejme sú to všetko futuristické vízie, ktorých reálne uplatnenie je vzhľadom na vysoké náklady zatiaľ v nedohľadne, ale možno sa onedlho dočkáme nejakého prevratného objavu ako v prípade vynálezu klasických pneumatík.
Zdroj foto: Flickr.com