Milí zákazníci, chceli by sme Vás informovať, že evidujeme nárazové navýšenie objednávok prepravy, čo sa môže aktuálne prejaviť na predĺžení doby doručenia zásielok.

Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Polovica Čechov nespozná zimné pneumatiky

Spoločnosť Barum si nedávno nechala spraviť prieskum, ktorého výsledok všetkých prekvapil. Vyplynulo z neho totiž, že viac ako polovica Čechov nespozná rozdiel medzi zimnou a letnou pneumatikou, respektíve netuší, podľa čoho by mali zimné pneumatiky identifikovať.

Túto štatistiku priniesol prieskum spoločnosti STEM/MARK. Pozitívnou informáciou je to, že 89 percent respondentov poctivo prezúva na zimné pneumatiky. Na aute ich majú dokonca skôr ako ukladá zákon, teda pred 1. novembrom.

Továreň Barum v Otrokoviciach Pneumatiky sa v továrni Barum v Otrokoviciach vyrábajú už viac ako 40 rokov.

 

Prezuté včas, ale chýbajú znalosti

Štvrtina opýtaných nemá potuchy, ako vyzerá zimné obutie, 15 % spolieha na označenie písmenami M+S (teda mud and snow, po slovensky blato a sneh). Túto značku nesú na sebe pneumatiky, ktoré majú lepšie záberové vlastnosti – môžu to byť okrem zimných aj terénne alebo celoročné pneumatiky. Na toto označenie sa teda nedá úplne stopercentne spoľahnúť.

Podobná situácia nastáva aj pri otázke minimálnej hĺbky dezénu. Celých 28 % respondentov si myslí, že je to menej ako 4 mm, čo je minimálna zákonná hranica pre zimné pneumatiky v ČR. Nové plášte mávajú obyčajne hĺbku vzorky okolo 8 mm.

V porovnaní s ojazdenou pneumatikou na zákonom povolenej hranici ale môže byť rozdiel v brzdnej dráhe medzi starou a novou pneumatikou až 14 metrov. To môže rozhodnúť napríklad o tom, či v situácii, keď vám nečakane niekto vstúpi do cesty, stihnete auto zabrzdiť, alebo chodcov zrazíte. Nedostatočná hĺbka vzorky môže byť tiež dôvodom na odmietnutie plnenia zo strany poisťovne pri dopravnej nehode.

Ako teda spoznať zimnú pneumatiku? Jediným správnym označením je symbol snehovej vločky na pozadí horského masívu, tzv. Alpský symbol. Toto označenie pozná necelá polovica respondentov (45 %). Ďalším vodítkom môže byť to, že zimné pneumatiky sú vyrábané z mäkšej zmesi, čo sa ale na prvý pohľad nedá spoznať. Prečítajte si náš starší článok o bezpečnej jazde na zimných cestách.

 

Češi vyberajú podľa ceny

Pri výbere pneumatík väčšina českých vodičov uprednostňuje cenu. Ďalšími kritériami sú vlastná skúsenosť a výsledky nezávislých testov. Každoročne ich uverejňuje niekoľko organizácií, najznámejšie sú asi tie od nemeckého autoklubu ADAC.

Pneumatiky Barum vhodne kombinujú všetky tieto požiadavky, a vďaka tomu sú v ČR asi najobľúbenejšou značkou pneumatík. Z výsledkov výskumu vyplýva, že značke Barum verí 27 % respondentov.

Podobný prieskum zatiaľ na Slovensku nikto nerealizoval. Čo myslíte, bolo by to so znalosťou zimných pneumatík u nás podobné? A vyberáme tiež podľa ceny?

 
Zdroj foto: Wikimedia.org

Nahoru