Milí zákazníci, chceli by sme Vás informovať, že evidujeme nárazové navýšenie objednávok prepravy, čo sa môže aktuálne prejaviť na predĺžení doby doručenia zásielok.

Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

Suzuki oslavuje 100 rokov. K výročiu predstavila limitovanú edíciu GSX-R1000R

Suzuki patrí medzi vychýrené značky, ktorým sa podarilo uspieť na automobilovom aj motocyklovom bojovom poli. V tomto roku slávi krásnych 100 rokov od založenia a svojim priaznivcom pripravila prekvapenie v podobe limitovanej edície Suzuki GSX-R1000R. Aj keď Suzuki vstúpila na trh s motocyklami až v 50. rokoch, svojimi inováciami a technológiami rýchlo dohnala ostrieľaných velikánov a začala žať úspechy na mnohých svetových pretekoch. Poďme si pripomenúť dôležité míľniky japonského výrobcu.

Motocykel Suzuki na japonskej ulici

Japonská značka Suzuki oslavuje 100 rokov od založenia. S výrobou motocyklov začala síce až v 50. rokoch, ale veľmi rýchlo dohnala aj tých najúspešnejších konkurentov.

Od tkáčskych stavov ku skvelým mašinám

História značky siaha až do roku 1909, keď Michio Suzuki založil výrobňu tkáčskych stavov. Tie boli vo svojej dobe veľmi žiadané, pretože výrazne zrýchlili a uľahčili výrobu textilu. Už v tejto oblasti bol rodinný podnik priekopnícky – získal 3 patenty a svojimi priemyselne chránenými inováciami predstihol mnohých konkurenčných výrobcov. Po prvotných úspechoch sa v roku 1920 rozhodol Michio založiť obchodnú spoločnosť Suzuki Loom Manufacturing Company.

Vzhľadom na technologický pokrok sa novo založená spoločnosť Suzuki začala venovať aj ďalším výrobným aktivitám. Okrem tkáčskych stavov začala postupne vyvíjať a vyrábať automobily, lodné motory či motocykle. Prvé prototypy dopravných prostriedkov pritom vznikli ešte pred druhou svetovou vojnou, väčšinu projektov sa však podarilo realizovať až v povojnovom období.

Po vojne sa výroba motocyklov rozbehla naplno

Prvý skutočný motocykel predstavila spoločnosť Suzuki až v roku 1954, a to model Colleda. Najprv bol osadený jednovalcovým štvortaktným motorom s objemom 90 ccm. V ďalších rokoch predstavila Suzuki tento model s ďalšími typmi motorov, či už išlo o dvojtaktné jednovalce alebo dvojtaktné dvojvalce. Ponúkla aj motocykel Colleda s kubatúrou 125 ccm.

Netrvalo dlho a Suzuki sa začala presadzovať aj na prestížnych pretekoch. Už v roku 1960 sa zapojila do legendárnych pretekov Isle of Man TT a o dva roky neskôr vstúpila aj na majstrovstvá sveta. V tej dobe pretekali jazdci zo stajne Suzuki najmä v kategórii strojov do 50 ccm, kde v krátkom čase vybojovali niekoľko majstrovských titulov. Čoskoro sa jazdci začali presadzovať aj vo vyšších kategóriách – najprv v pretekoch do 125 ccm a neskôr aj v kráľovskej kategórii 500 ccm.

Záujem o športové motocykle prudko stúpol

Veľké úspechy v prestížnych pretekoch sa zanedlho odrazili aj vo zvýšenom záujme o športové motocykle, ktoré Suzuki začala od 60. rokov postupne uvádzať na trh. Za zmienku stojí najmä krásny stroj Suzuki T20 s dvojtaktným dvojvalcovým motorom s objemom 247 ccm. Vyrábal sa v rokoch 1965–1968, a to v počte viac ako 5 000 kusov za mesiac. Mašina s šesťstupňovou prevodovkou, Posi-Force systémom vstrekovania a dvojicou 24 mm karburátorov dosahovala maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Suzuki sa dlho zameriavala na dvojtaktné stroje. Zmenilo sa to v 70. rokoch, keď prišla s radom GS, v ktorom vynikala najmä motorka GS 750 so štvorvalcom. Neskôr predstavila aj vôbec prvú superšportovú mašinu na svete, a to GSX-R750. Rodina superšportov sa rozrastala a priniesla aj slávne modely GSX-R1000 alebo legendárny GSX-R1300 s maximálnou rýchlosťou 300 km/h.

Cestné enduro V-Strom je žiadané aj dnes

Ak sa presunieme do nového tisícročia, nesmieme zabudnúť na cestné enduro V-Strom, ktoré Suzuki predstavila v roku 2002. V rôznych obmenách a modifikáciách patrí takmer 20 rokov medzi najpredávanejšie stroje vo svojej kategórii. Mašiny z tohto radu sú dostupné v niekoľkých kubatúrach od 248 do 1037 ccm a pýšia sa množstvom špičkových technológií vrátane kontroly trakcie alebo využitia protiblokovacích systémov. V kombinácii so špičkovými pneumatikami na cestné enduro, napríklad Pirelli Scorpion Trail 2 alebo Michelin Anakee Adventure, poskytnú dokonalý zážitok z jazdy.

Limitovaná edícia GSX-R1000R odkazuje na úspechy v MotoGP 

Japonská Suzuki si k výročiu 100 rokov od založenia a 65 rokov od výroby prvého motocykla pripravila prekvapenie v podobe limitovanej edície superšportu GSX-R1000R. Na budúci rok bude dostupná pod označením 100th Anniversary Limited Edition a má sa jej vyrobiť iba sto kusov. Z hľadiska technických vlastností sa od litrového superšportu líšiť nebude, má však vynikať farebnou kombináciou modrej a striebornej. Výrobca tak odkazuje na prvé úspechy v Grand Prix v 60. rokoch, keď sa stroje Suzuki objavili práve v tejto farebnej kombinácii.

Pripomeňme, že tento slávny superšport uzrel svetlo sveta už v roku 2001 a aj v súčasnosti mu patrí jedna z popredných priečok medzi TOP strojmi predurčenými na jazdu na okruhu. V základe sa predáva s pretekárskymi pneumatikami Bridgestone a prináša neskutočný zážitok z jazdy, počas ktorej sa budete cítiť ako pretekári MotoGP. Pripomenutie úspechov strojov Suzuki v podobe limitovanej edície skvelého superšportu je tak viac ako symbolické. V svojej stajni ho však bude mať len pár vyvolených.

Ak aj vám stojí v garáži športový stroj, dajte si pozor na stav vzorky na pneumatikách. Potrebuje prezuť? Potom máme pre vás veľký výber nových špičkových športových pneumatík.

 

Vyberte si špičkové pretekárske pneumatiky

 

Zdroj fotografií: Karsten Kliche, Pixabay

Nahoru