Michelin bol zakladajúcim partnerom majstrovstiev FIA Formula E, keď otváracej séria začala v septembri 2014, v tom čase predstavila revolúciu v monoposte zavedením modelu MICHELIN Pilot Sport EV. Napriek vzhľadu bola pneumatika MICHELIN Pilot Sport EV out-and-out závodné pneumatikou, ktorú spoločnosť Michelin klasifikovala ako spoľahlivú nielen vďaka svojej zmesi, ale tiež vďaka svojej konštrukcii a určitým technológiám, ktoré, aj keď sú dnes tajné, by mohli byť prenesené na cestnú pneumatiky za dva alebo tri roky. Pneumatika MICHELIN Pilot Sport EV bola navrhnutá tak, aby sa dalo súťažiť v suchom aj mokrom počasí a dokázala pokryť celý pretekársky deň ePrix. Vodiči môžu používať iba jednu sadu Michelin Pilot Sport EV pre voľný tréning, kvalifikáciu a samotný ePrix. Povolené sú iba dva náhradné diely (jeden pre predné a druhý pre zadné), ale aj tieto pneumatiky musia pochádzať zo zásob prenesených z predchádzajúceho závodu, tento prístup nielen značne znížil dopad šampionátu na životné prostredie, ale slúži aj ako účinný prostriedok na podporu udržateľnej mobility , čo je posolstvo stelesnené Formula E, ktorá hrá čisto elektrické závodné autá súťažiaci uprostred miest. Ako závodné pneumatika je MICHELIN Pilot Sport EV jedinečná.
Inžinieri spoločnosti Michelin Motorsport neustále skúmajú spôsoby, ako vylepšiť konkurenčné pneumatiky francúzskej firmy, a od samého začiatku sa pre druhú sezónu (2015/2016) Formula E prirodzene predpokladal vývoj pôvodného modelu Pilot Sport EV. S ohľadom na výnimočný výkon, ktorý pneumatika poskytla v priebehu sezóny 1, však FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) požiadala Michelin, aby zachoval rovnakú špecifikáciu až do konca druhého šampionátu, čo tímom umožní sústrediť sa o významných zmenách, ktoré umožnili revidovanej technickej predpisy (motor, prevodové systémy, zberný body zadného zavesenia) s konštantnou základnou úrovňou, pokiaľ ide o ich pneumatiky. Jednou z hlavných silných stránok modelu MICHELIN Pilot Sport EV je jeho schopnosť podávať vynikajúci výkon bez ohľadu na počasie. Horúčava aj chladno, mokro i sucho, súťažiaci môžu používať rovnakú sadu pneumatík po celý deň pretekov (voľný tréning, kvalifikácia a ePrix sa uskutoční v rovnaký deň) úplne bezpečne. Kľúčovým efektom je to, že umožňuje spoločnosti Michelin vyrábať a prepravovať menej pneumatík na každé stretnutie (200 pneumatík pre 40 automobilov), čo je výhoda, ktorá ďalej znižuje ekologickú stopu šampionátu.
Pojem energetickej účinnosti je jedným zo základných princípov Formule E a pokiaľ ide o pneumatiky, cieľom je minimalizovať valivý odpor. Viac ako 25 percent energie spotrebovanej vozidlami (palivo alebo elektrina) je venované prekonávanie valivého odporu. Jeho zníženie preto rozširuje dojazd bez ujmy na akýchkoľvek ďalších faktoroch. V majstrovstvách FIA Formula E, kde úspech vodičov je založený na ich schopnosti generovať a ukladať energiu do svojich batérií, je to zjavne kľúčové hľadisko.