Milí zákazníci, chceli by sme Vás informovať, že evidujeme nárazové navýšenie objednávok prepravy, čo sa môže aktuálne prejaviť na predĺžení doby doručenia zásielok.

Potrebujete poradiť?
NavigáciaNAVIGÁCIA Telefón +421 2 6820 6080

  • Zosílená

Michelin Pilot Sport EV

Rozmery
Šírka
305
Profil
30
Priemer
R21
104Y
FR,Acoustic

Michelin bol zakladajúcim partnerom majstrovstiev FIA Formula E, keď otváracej séria začala v septembri 2014, v tom čase predstavila revolúciu v monoposte zavedením modelu MICHELIN Pilot Sport EV. Napriek vzhľadu...
Viac informácií

Letné -34%
Pilot Sport EV

Pneumatika vyrobená a schválená pre prevádzku v SR a celej EÚ.

V 95% garantujeme vek pneumatiky do 1 roka.

Letné -34%

Michelin bol zakladajúcim partnerom majstrovstiev FIA Formula E, keď otváracej séria začala v septembri 2014, v tom čase predstavila revolúciu v monoposte zavedením modelu MICHELIN Pilot Sport EV. Napriek vzhľadu bola pneumatika MICHELIN Pilot Sport EV out-and-out závodné pneumatikou, ktorú spoločnosť Michelin klasifikovala ako spoľahlivú nielen vďaka svojej zmesi, ale tiež vďaka svojej konštrukcii a určitým technológiám, ktoré, aj keď sú dnes tajné, by mohli byť prenesené na cestnú pneumatiky za dva alebo tri roky. Pneumatika MICHELIN Pilot Sport EV bola navrhnutá tak, aby sa dalo súťažiť v suchom aj mokrom počasí a dokázala pokryť celý pretekársky deň ePrix. Vodiči môžu používať iba jednu sadu Michelin Pilot Sport EV pre voľný tréning, kvalifikáciu a samotný ePrix. Povolené sú iba dva náhradné diely (jeden pre predné a druhý pre zadné), ale aj tieto pneumatiky musia pochádzať zo zásob prenesených z predchádzajúceho závodu, tento prístup nielen značne znížil dopad šampionátu na životné prostredie, ale slúži aj ako účinný prostriedok na podporu udržateľnej mobility , čo je posolstvo stelesnené Formula E, ktorá hrá čisto elektrické závodné autá súťažiaci uprostred miest. Ako závodné pneumatika je MICHELIN Pilot Sport EV jedinečná.

Inžinieri spoločnosti Michelin Motorsport neustále skúmajú spôsoby, ako vylepšiť konkurenčné pneumatiky francúzskej firmy, a od samého začiatku sa pre druhú sezónu (2015/2016) Formula E prirodzene predpokladal vývoj pôvodného modelu Pilot Sport EV. S ohľadom na výnimočný výkon, ktorý pneumatika poskytla v priebehu sezóny 1, však FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) požiadala Michelin, aby zachoval rovnakú špecifikáciu až do konca druhého šampionátu, čo tímom umožní sústrediť sa o významných zmenách, ktoré umožnili revidovanej technickej predpisy (motor, prevodové systémy, zberný body zadného zavesenia) s konštantnou základnou úrovňou, pokiaľ ide o ich pneumatiky. Jednou z hlavných silných stránok modelu MICHELIN Pilot Sport EV je jeho schopnosť podávať vynikajúci výkon bez ohľadu na počasie. Horúčava aj chladno, mokro i sucho, súťažiaci môžu používať rovnakú sadu pneumatík po celý deň pretekov (voľný tréning, kvalifikácia a ePrix sa uskutoční v rovnaký deň) úplne bezpečne. Kľúčovým efektom je to, že umožňuje spoločnosti Michelin vyrábať a prepravovať menej pneumatík na každé stretnutie (200 pneumatík pre 40 automobilov), čo je výhoda, ktorá ďalej znižuje ekologickú stopu šampionátu.

Pojem energetickej účinnosti je jedným zo základných princípov Formule E a pokiaľ ide o pneumatiky, cieľom je minimalizovať valivý odpor. Viac ako 25 percent energie spotrebovanej vozidlami (palivo alebo elektrina) je venované prekonávanie valivého odporu. Jeho zníženie preto rozširuje dojazd bez ujmy na akýchkoľvek ďalších faktoroch. V majstrovstvách FIA Formula E, kde úspech vodičov je založený na ich schopnosti generovať a ukladať energiu do svojich batérií, je to zjavne kľúčové hľadisko.

Nový EÚ štítok

EU
Michelin
305/30 R21 104Y
A
B
73 dB

Nové nariadenie EÚ zavádzajú požiadavky na označovanie pneumatík týkajúce sa zobrazenie informácií o spotrebe paliva (valivom odpore), priľnavosti za mokra a vonkajšom hluku z pneumatík. Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a účinnosť cestnej dopravy propagáciou palivovo úsporných a bezpečných pneumatík s nízkou hladinou hluku. Na štítku všeobecne platí, že trieda A je najlepšie, trieda E je najhoršie.

Spotreba paliva spojená s valivým odporom pneumatiky

Valivý odpor je sila pôsobiaca proti smeru jazdy pri točení pneumatiky. Vzhľadom na to, že pneumatiky prispievajú z 20% na celkovej spotrebe paliva pri osobných áut a až z 35% pri nákladných, je dôležité dosiahnuť nízke hodnoty valivého odporu.

Bezpečnosť za mokra

Priľnavosť za mokra je jedna z najdôležitejších bezpečnostných vlastností pneumatiky. Skvelá priľnavosť za mokra znamená kratšiu brzdnú dráhu pri jazde v daždivom počasí.

Vonkajší hluk (v decibeloch)

Hluk spôsobený dopravou je dôležitý v otázke ochrany životného prostredia a závisí od viacerých faktorov, akými napríklad sú: intenzita dopravy, typ vozidla, štýl jazdy a vzájomné pôsobenie pneumatiky a vozovky. Hodnota uvedená na etikete nie je interná hodnota, ktorú vodič bude vnímať pri jazde, ale externá hodnota, ktorá prispieva k akustickému znečisteniu.

  • Sýto zatemnené písmeno A - najnižšia trieda hlučnosti (najtichší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno B - stredná trieda hlučnosti (hlučnejší pneu).
  • Sýto zatemnené písmeno C - najvyššia trieda hlučnosti (veľmi hlučná pneu).

Priľnavosť na snehu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na snehu. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Priľnavosť na ľadu

Tento symbol je uvádzaný prevažne na zimných či celoročných pneumatikách. Pneumatiky s týmto symbolom na štítku majú veľmi dobrú priľnavosť na zľadovatených plochách či vozovkách. Uspejú aj v náročných zimných podmienkach.

Nahoru